Po Grand Prix Wielkiej Brytanii na nagłówki wszystkich gazet z pewnością powrócą opony Pirelli i ich jakość.
Podczas wyścigu na torze Silverstone aż czterech kierowców zaliczyło spektakularne eksplozje lewych tylnych opon, co w połączeniu z szybkością osiąganą na tym torze stanowiło realne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców.Lewis Hamilton i kilku innych kierowców po dzisiejszym wyścigu określiło aktualną sytuację z oponami jako „niedopuszczalną”.
„Bezpieczeństwo jest najważniejsze” mówił Hamilton, który dzisiaj jako pierwszy przekonał się o tym jak eksplodują opony Pirelli. „To jest niedopuszczalne.”
„Mieliśmy test opon, aby rozwinąć i poprawić je i zapobiec takim wypadkom, ale po tym teście nic się nie zmieniło.”
„Ktoś mógł się rozbić. Jadąc za samochodem bezpieczeństwa myślałem, że coś zostanie zrobione dopiero wtedy kiedy komuś stanie się krzywda.”
W podobnym tonie wypowiadał się Sergio Perez, który pod koniec wyścigu także miał podobne problemy z oponami. Meksykanin miał także podobne przygody podczas wczorajszego treningu.
„To jest niedopuszczalne. Ryzykujemy nasze życia i nie powinniśmy czekać aż coś się stanie” mówił. „Gdy takie coś dzieje się przy prędkości 250 km/h jest niebezpiecznie, więc Pirelli musi coś zrobić.”
30.06.2013 16:29
0
No i ma chłop racje. Po dzisiejszym wyścigu nawet kierowcy ekip dobrze radzących z oponami zareagowali, bo tez znajdowali się w sytuacjach niebezpiecznych. Tu nie trzeba nic dodawać.
30.06.2013 16:29
0
Impicz i tyle. Nie ma co gdybać. W ogóle włodarze F1, FIA i reszta wiecznie karają za jakieś drobne sprawy typu przekroczenie prędkości w alei serwisowej o 5km/h a jak mamy do czynienia z eksplozjami opon (wielokrotnymi, w wielu wyścigach, od jakiegoś czasu) to jeszcze nikt nie podziękował Pirelli! Zamiast typować podia powinniśmy typować w jakim wyścigu i na jakim okrążeniu ktoś zginie. Zawodnik dojedzie do dochamowania przed bandą i może okazać się, że cały sznurek kierówców się rozbije na niej miażdżąc bolidy!
30.06.2013 16:34
0
To już zaszło za daleko, bezpieczeństwo powinno być na pierwszym miejscu. Berni z Pirelli za daleko się posuneli w kwesti uatrakcyjnienia wyścigów i teraz to wszystko obróciło się przeciwko niemu ; )
30.06.2013 16:34
0
To jest prawda.Ta sytuacja byla i jest niedopuszczalna.Szkoda Hamiltona bo to byl jego domowy wyscig :c Ale pokazal klase z 22 pozycji na 4!! :D
30.06.2013 16:36
0
Pirelli to frajerzy ...
30.06.2013 16:39
0
4. natusia102 Felipe też należy pochwalić świetny start, również przebita opona i 6 miejsce. Ogólnie dzisiaj każdy kierowca wykazał się nielada umiejętnościami, jeżdżąc na takich a nie innych oponach. Powinny wrócić opony z ubiegłego roku i sprawa byłaby rozwiązana.
30.06.2013 16:42
0
@6 Dokladnie a te opony to pomylka. Ciekawie bedzie w przyszlym sezonie jak wejda mowe przpisy
30.06.2013 16:50
0
6. Felipe Massa Taaa sprawa rozwiązana i RB mistrzem podwójnym a Merol vice mistrzem. Pwodem takich sytuacji jest brak testów w trakcie sezonu i pretensje należy mieć do FIA.
30.06.2013 16:52
0
8. maziboss Nie koniecznie, ja wierze w Ferrari, już za tydzień na Nirburingu mogą utrzeć nosa RbR i Mercowi.
30.06.2013 16:56
0
logel999 jak tam pogoda w Anglii?
30.06.2013 17:08
0
FIA zrujnuję Pirelli, ach gdyby Kimi zmienił opony byłby napewno na podium
30.06.2013 17:09
0
9. Felipe Massa Też na to bardzo liczę bo również jestem fanem Ferrari.
30.06.2013 17:13
0
vettel o tym mowil juz od miesiecy
30.06.2013 17:17
0
Kto jak kto, ale Hamilton najwięcej stracił z wszystkich, którym pękły opony, bo on musiał pokonać prawie całe okrążenie bez jednej opony. Jednak i tak pokazał Swoją Wielką Klasę i dojechał jako 4. Gdyby były 53 okrążenia myślę, że wygrał by Weber a Hamilton byłby 3.
30.06.2013 17:21
0
Albo się ogarną z tymi oponami, albo faktycznie trzeba wymienić PIrelli na sprawdyonego Bridgeston'a lub Michelin...
30.06.2013 17:23
0
Pamiętajcie tylko, że sytuacja jest niedopuszczalna i kretyńska ALE nie dlatego ze pirelli nie umie robić opon tylko (ktoś już to chyba pisał) dlatego, że na sile kazano pirelli robić "atrakcyjne" opony więc to nie wina pirelli tylko nacisków FIA czy Berniego na pirelli ktore tylko musi robic to czego oni wymagają bo inaczej ich po prostu zamienią na inną firme.
30.06.2013 17:57
0
10 typowa angielska ;p Nie no dzisiaj słoneczko ;p
30.06.2013 17:57
0
Powtórka z GP na Indianapolis 2005 - wtedy to dopiero była farsa :) I jakoś się nie powtórzyło to już, Michelin stracił na wizerunku ale wyszli z tego obronną ręką więc i teraz liczę, że się to nie powtórzy... Pirelli zbada sprawę i wyciągną wnioski :) Nie ma co wpadać w histerię.
30.06.2013 17:58
0
Berni zamiast poprawiać atrakcyjność i dbać o to by kierowcy wyciskali z maszyn ile to możliwe dba aby kierowcy balansowali między odpowiednio dogrzanymi oponami i hamulcami, a zbyt dużym zużyciem paliwa i zbyt szybkim zużywaniem opon .....
30.06.2013 18:39
0
@BlackSun - na Bridże nie licz - oni już zakończyli kampanię o nazwie "F1". Wolą zostać tylko przy MotoGP (nawet Moto2 i Moto3 nie chcieli zaopatrywać, stąd Dunlop przejął pałeczkę). Michelin z innym zarządem ma też inną filozofię. Jeżeli Pirelli zrezygnuje, są pierwsi w kolejce. Ale jak Pirelli zrezygnuje... ;)
30.06.2013 18:41
0
@logel999 - chłopcze - twoje IP Cię zdemaskowało. Nie mieszkasz w Anglii i pewnie w ogóle tam nie byłeś. Chce Cię oświecić, bo @marp robi sobie z Ciebie jaja. Pozdrawiam
30.06.2013 18:50
0
Co za trolle tu siedza . Jak rbr mowilo ze jest nie bezpiecznie i trzeba zmienic opony to 98% wieszało na nich psy. Trolle zmienily zdanie ?
30.06.2013 20:18
0
@noman3k - większość na forum nie może znieść RBR i Vettela, toteż każda ich opinia jest ganiona. Ale teraz przekonali się, jak niebezpiecznie może być z tego typu konstrukcją opon. ;)
30.06.2013 23:21
0
Przyszłoroczne opony mają być konserwatywne - czyli dużo twardsze i mniej podatne na degradację. Zespoły bowiem będą miały inne problemy na głowę. Ale w 2015r. pewnie znowu wrócą bardziej miękka specyfikacja. To nie jest złe - opony nie powinny pozwolić na przejechanie całego dystansu wyścigu. To nie było dobre. Ale obecne opony to przesada, a do tego są bardzo nieprzewidywalne. Mogli zostać przy tych z 2012r.
01.07.2013 00:42
0
@Ryzy ... kto jest/byl lepszy: HEIdfeld czy KUBica? skoro oceniasz po wynikach?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się